streda 17. septembra 2014

Rangerská škola - tretí a štvrtý víkend


3.víkend EQ Expand –Rozšíriť



Začiatkom týždňa ti príde mail. Ááááááá super ďalší víkend EQ. Bomba! Toto popri škole práve teraz potrebujem. Je piatok poobede a stojíme na autobusovej stanici v Poprade. A pozerám len tak okolo seba a koho neuvidím Cera. Áno Cero zo Zvolenskej Slatiny, ten slávny organizátor OTANu a spoluorganizátor FONSu(otan.webnode.sk, fons.skauting.sk) a tak som sa s ním spustil do rozhovoru čo on pod Tatrami a hovorí že ho volal Gekon na nejakú chatu. Fajne Cero nám ide prednášať. To sa začína dosť dobre.
 Naskakujeme do autobusu smer Vernár. Jasne že si nepamätám zastávku na ktorej sme vystupovali ale viem, že sme sa oddelili od dievčat. Ta reku budú nám chýbať. Vystúpili sme. A začali putovať. Tento víkend sa niesol v znamení krásy. A tak aj my sme začali spoznávať svoju krásu. Plnými dúškami naberáme silu a krásu prírody. Pokračujeme ďalej kopcami, bežíme s batohmi. Pociťujeme krásu výkonu a vyčerpanosti. Po krátkom oddychu ideme ďalej a dávame si do tela. Kto bude posledný hore robí 20 klikov, hecujeme sa. Si v bratstve. Bratstvo s ktorým sa cítiš slobodný. Na úpätí kopca si zakričíme do doliny. Je to nezabudnuteľné a úžasné. Všetko prežívame spolu aj s ľuďmi, ktorí to pre nás pripravili. 
Ideme ďalej Gekon nám kladie otázky ohľadom vnútornej krásy. Pri príchode do chaty a zložení sa, sme mali prísť do haly. Tam nás čakali naše Denníky rangera. Niečo čo tak len nemá každý. Nadšení. Navečeriame sa a hor sa do Cerovej prednášky o získavaní financií a správnom PR. PR je veľmi dôležité, bez toho Vám silná organizácia nebude správne fungovať. Pre ľudí budete za šaškov a vy postupne zomriete ako organizácia pretože neprídu či už financie alebo členovia. Takže, teraz hlavne oddieloví a zboroví vodcovia dbajte na správne PR. Po veľmi vyčerpávajúcej prednáške sme šli spať.
 Ranný budíček, rozcvička hygiena, príprava raňajok a hor sa do novej aktivity, potom prednášky aktivity a znova prednášky. Prišiel nám dokonca aj prednášať Dodo a to celkom zaujímavú prednášku o správnej ASERTIVITE alebo slangovo NASERTIVITE. Asertivita je komunikačná zručnosť. Po nej nasledoval obed. Potom aktivita prednáška od 7apol ohľadom stanov a organizačného poriadku. Trochu voľna a aktivita. Možno Vám to príde veď vlastne vy ste sa tam viac hrali ako učili. Áno máte pravdu. Hrali sme sa činnosťou. Nie je to také, ako keď si na družinovke zahráš hru betón. Tieto hry nám dávali životné skúsenosti. Mohli sme sa v nich nájsť. A tak by to malo stále vyzerať. Rozvíjaj tie decká. Oni nám to raz vrátia. Prišla večerná aktivita, pri ktorej sme zistili čo si o nás myslia dievčatá a naopak čo si my myslíme o nich. Náročná diskusia ale šlo to. Nakoniec boli spokojné obidve strany. Čo dodať. Chlapčenský šarm a ženské dobré srdce dokážu veľa. Vytvorili sme vonku rangerskú hviezdicu a rozlúčili sa s víkendom ako takým, hoci nás ešte čakalo nedeľné balenie, pratanie a cesta domov. Strávili sme víkend v znamení krásy a čo dodať. Rástli sme v kráse. V poznaní krásy.




4.víkend EQ Nexus – Spojenie



Dosť predčasne nám prišiel mail o termíne skúšok. No a behom ďalšieho týždňa aj podklady z ktorých budeme skúšaní. Celkom fajn témy. Tak sme sa začali učiť. Vy ste si nevšimli ale aj pred plesom som sa učil, lebo to mi vlastne horelo pod zadkom. Ak hovorím horelo, myslím tým že ďalší víkend som mal skúšky. Takže k môjmu učeniu sa nejdem vyjadrovať, keďže to je radšej zamlčané a sme radi že sme živí. 
No prišiel víkend skúšiek. Stretli sme sa v Poprade pri Priore, teda pri stavanisku kde bol Prior. Tam zbalený do kufrov sme stáli a čakali. Pozbierali sme sa a hor sa k autu. Ak čakáte, že budete mať luxusný transport, mýlite sa. To sme si len odložili naše batožiny. Čakala nás veľká mestská hra po Poprade. Po hre ktorá trvala asi 2,5 h sme prišli k autu kde sme dostali našu batožinu a dostavte sa do Vydrníka.
 Hmmmm, tak ťažké demokratické rozhodovanie medzi režimkármi a bezrežimkármi o tom či autobus alebo vlak. Našťastie alebo nanešťastie vyhral autobus. Posadení v autobuse začala naša cesta do Vydrníka. Po ceste sme sa ešte učili - spali. Proste chceli sme dohnať čo sme vraj nevedeli ešte. Po príchode do skautského doma vo Vydrníku sme sa zložili a šli sme do veľkej miestnosti. Prvýkrát nebola večera z vlastných zásob. Teda prvýkrát sme celý víkend jedli bez naších zásob. Bolo to špeciáálne . Večera voľajaká kapusta. Tak chlapci sa pousmiali, ale bolo to celkom dobré 7apolka. Po večeri sa hralo na gitarách doučovalo nestihnuté, debatovalo ako život ide. A po istom čase sme šli spať. 
V sobotu ráno sme sa obliekli do rovnošiat, popratali izbu a doťahovali čo sme nestíhali. Teda ja nie, pretože som si plne veril, že viac do tej mozgovne nedostanem a trošku som sa spoliehal na skúsenosti z praxe. A zabodovali. Keďže sa mi nechcelo čakať šiel som ako prvý obetný baránok. Tí, ktorí už maturovali tak som sedel ako na ústnych maturách, stiahnuté ritné pólky pred vami 6 ludí , ktorí  ma skúšajú, ťahám otázky. História skautingu. Do šlaka! Keď to tak pôjde ďalej tak asi som došiel, program víkendovky, plán víkendovky. Yeah, nemohol som si nič ľahšie vytiahnuť a posledná otázka teda modelová situácia. Na bicyklovej akcii sa ti zranilo dieťa a si tam sám dospelý. Hmmm, ta fajne. Mal som 20 min na prípravu. Využil som 7 min.  Tak začal som celkom ľahko to šlo. V histórií zopár dátumov, akciu som si spropagoval OPLR ako sme to robili a modelovka dalo sa. A čo tvoje ďalšie skautovanie? Tak vtedy som nevedel ešte čo a ako, kde ma vetry zavedú. 
Po skúškach sme pomáhali pri príprave obeda. Skúšky boli dlhé ale dali sme ich náhodou všetci. Ale to až večer sme samozrejme vedeli. Poobede sme sa boli prebehnúť po lúkach, zahrať si hry. Trochu vybehnúť zvnútra, lebo sme boli ako skysnuté mlieka.
Po miernom prevetraní nasledovalo zase tajná aktivitka pre budúcich rangerov. Bola o láske a bola silná. Po nej nasledovalo šatkovanie za rangerov a neskôr ešte odovzdanie ohníkov za úspešne zvládnutie RŠ. Noc je mladá, žúry nie sú, tak prišla na rad dalšia aktivita kde sme sa poprechádzali po dedine so zaviazanými očami a následne. To je tajomstvo :P Príď a dozvieš sa. Večerné hladovanie sa nekonalo a najedli sme sa do sýta a čo dalšie dodať. V nedeľu do kostola a potom domov robiť motor vo svojom oddieli.



Môj názor na EQ. Prečo práve motor?  

Ranger je motorom svojho oddielu. Tvoj vodca má kľúč a vie ovládať auto a ty si to, čo hýbe svetom. Charles Bukowski raz povedal: „Svet patrí tým, čo sa neposerú“. Mal pravdu, aj ty ako skaut, rover, ranger hýb týmto svetom a neboj sa ísť do každej veci. Či to je projekt v škole alebo roverský kurz, projekt alebo nejaká expedícia do zahraničia. Si motor tak makaj. Chceš byť ten najlepší! Chceš byť tá najlepšia! Buď! Nikto ti v tom nebráni. Teda bráni ti frajer/frajerka aby si robil niečo šialene, pošli ju do čerta. Ak ťa naozaj ľúbi nebude ti zakazovať veci, ktoré máš rád a ktoré pomáhajú tomuto svetu. Ak to je už manžel/manželka tak to je ťažké a v tomto neviem poradiť.  
A ja a EQ? Equilibrium mi dalo strašne veľa, namotivovalo a urobilo ma múdrejším, silnejším, krajším a láskyplnejším. A tieto 4 cnosti sa snažím rozširovať a chrániť, pretože heslo rangera je „Pamätaj na múdrosť, silu, krásu a lásku.“ Ja pamätám. A čo ešte.. Equilibrium robí banda ľudí, ktorí sú zapálení pre skauting. Aj ja som bol niekedy potom som nebol a teraz znova som. Keby ste sa ma opýtali po skúškach čo ďalej. Poviem Vám jedno. Daj mi pokoj so skautingom. Nemal som absolútne chuť niečo robiť pre skauting. Bol som na pokraji odchodu, ale jedno šťastie, že mám tak láskavú a silnú priateľku, ktorá má vždy vypočuje a poradí. Takže som stále medzi vami skautmi, snažím sa robiť skauting a veľmi podporujem mladých, hlavne rangerov. To správne čo treba každému, ktorý chce ísť ďalej. A kto nechce ísť ďalej sa vlastne „posere“ .
Domino Kalavsky

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára