streda 17. septembra 2014

Bonus k EQ 2013 - kto za tým stojí



Ako si sa dostal do EQ tímu?
Gekon: Spoločne so 7,5kou, Vegetom a Kazim sme ho založili, Čiže sme sa sami nejako nanominovali a roztriedili si úlohy v tíme.
Kazateľ: Tak do EQ tímu ma pozval Gekon v rámci svojho projektu na GILŠku
Vegeta: Jedno pekné leto sme s Gekonom spracúvali kukuricu a pri tom sa rozprávali o možnom aj nemožnom, aj o nejakej rangerskej škole. Gekon si to zobral ako svoj GILŠ projekt, zavolal ma a som povedal "jasnéé" :)
7apol: Moje pôsobenie v tíme začalo možno pri nevinných roverských rozhovoroch o tom, ak cítime potrebu nejakého takéhoto projektu, a spečatilo sa kladnou odpoveďou na Gekonovu otázku: „ideš do toho ?“


Prečo si začal robiť EQ?
Gekon: Je to môj inštruktorský projekt, ale aj keby nebol, víziu rangerského vzdelávania = stupňa medzi radcovkým kurzom a lesnou školou sme chceli zrealizovať už skôr. Toto bol ten správny moment sa do toho pustiť naplno. Jeden z dôvodov bol, že o 15 - 18 ročných málo kto zakopne a všetci sme o tom len veľa hovorili a nikdy nič poriadne nespravili. Pričom táto veková kategória je jednou z najperspektívnejších a skauting na nej v mnohých smeroch stojí a padá. Preto sme prestali hovoriť a začali robiť :).
Kazateľ: Začal som s tým, lebo sa mi to páčila tá myšlienka a chcel som robiť v skúsenom tíme, lebo doteraz som v oddieli robil skoro vždy sám.
Vegeta: Nuž, ja sám som dávnejšie na vlastnej koži pocítil, že ak sa človek ešte nechystá na Lesnú školu, tak toho veľa na výber, čo sa týka vzdelania, nemá.
Premiérový ročník EQ sa v našom zbore organizoval pred viacerými rokmi, tam som bol ako účastník, takže to bola pre mňa česť pokračovať v niečom, čo som sám mohol zažiť.
7apol: lebo mám rada skauting, moja krvná skupina je EQ pozitív a pretože som chcela.



Čo ti dalo EQ?
Gekon: Veľa pokory, keďže každý víkend bol veľmi náročný a len vďaka nášmu Piatemu a Najdôležitejšiemu Členovi tímu sme to zvládli. Zároveň, som sa vrátil do skautských čias, kedy bolo skoro všetko o dobrodružstve a Equilibrium je aj pre mňa dobrodružstvo. Žiadne luxusné spanie, len jeden batoh na celý svoj program, prednášky a jedlo, veľa chodenia, cesty do neznámych krajov a silné momenty hľadania vlastnej rovnováhy.
Kazateľ: Dalo mi to presne to čo dúfam, že aj tebe: namotivovalo ma to, naučil som sa niečo nové, spoznal som super ľudí.
Vegeta: Naučiť niečo mládež a popritom môcť byť uprostred prírody len s pár vecami potrebnými na priebeh akcie, veď to je ako za odmenu :) Každopádne ma tiež veľmi obohacujú účastníci, rozhovory s nimi, ich názory a skúsenosti a situácie, do ktorých sa počas aktivít dostávame.
Avšak predpokladám, že je toho oveľa viac a ani si to neuvedomujem.
7apol: Netradičný pohľad na tradičné vzdelávanie, vôľu napredovať, rangerské puto s účastníkmi, posun po stránke tvorby aktivít a prezentovania tém.
Domino Kalavsky

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára