sobota 13. decembra 2014

Prečo Equilibrium?

Začiatkom novembra ukončila druhý ročník rangerskej školy čerstvá várka rangerov.  Po úspešnom prvom skuse sa brány  otvorili aj iným oblastiam ako Podtatranskej. Svoj pohľad na  vec Vám ponúkajú Viki zo Žiliny a Jari z Prešova. Tak prečo EQ ?



Múdrosť, sila, krása a láska. V tomto duchu sa niesol 2. ročník Rangerskej školy Equilibrium. Práve on mi ukázal hlbšie spoznanie múdrosti, sily, krásy a lásky. Všetko to, čo sme prežili počas víkendov mi už nikto nezoberie. Vedomosti, ktoré som nadobudol mi nikto nevezme. Noví ľudia, noví priatelia a ešte viac, aj to sa dalo zažiť na Equilibrium 2014.

Equilibrium som si vybral preto, lebo som chcel skúsiť niečo nové, chcel som zažiť nové zážitky, spoznať nových ľudí, naučiť sa niečo do skautského života, ale predovšetkým zažiť DOBRODRUŽSTVO.
 To všetko sa aj vďaka EQ sa mi splnilo.

Po EQ som začal vnímať skauting po inej stránke akú som dovtedy ešte nepoznal. Rozmýšľaš čo ďalej? EQ 2015 je tu aj pre teba. 
JARI Sučka, 33. zbor Ordo Salinae Prešov - Solivar

Ísť či neisť? Vŕtalo mi v hlave, keď som sa dozvedela o EQ. Dosť ma to tam lákalo, že vraj nájsť (stratenú) rovnováhu, tam písali. Nie žeby som bola nevyrovnaný človek, ale občas to tak treba opätovne sa dostať do equilibria (to jest rovnováha). Nebolo to jednoduché rozhodnúť sa. Mala som veľa iných ponúk, no tak ako v živote, aj v skautingu treba prinášať obety. Tak som sa rozhodla pre toto. Do poslednej chvíle som netušila, čo ma bude čakať. Nestihla som mať ani len očakávania, lebo som fakt netušila, čo ma prekvapí. No hneď po prvom víkende, som zistila aj to, že každá obeta prináša aj ovocie. A tohtoročná úroda bola veľká! 

Tak ako každý mladý človek v mojom veku, som i ja v období života, kde hľadám. Hľadám si tú svoju cestičku a zo seba snažím urobiť toho najlepšieho človeka. Equilibrium mi v tomto veľmi pomohlo. Každá jedna časť mi otvorila oči v niečom inom.
Teraz s odstupom času, keď už je mesiac po poslednej skúškovej časti, keď si myslím, že tie prvotné nestále emócie, ktoré boli, sú a vždy aj budú, opadli, môžem povedať, že som stále rovnako nadšená a rovnako veľmi vďačná za to, že moja životná púť mohla byť obohatená práve tým, čo som na RŠ zažila. Skautujem už tých 9-10 rokov. To je celkom dosť vzhľadom na dĺžku môjho života. Za ten čas som si v skautingu zažila kadečo, no dovolím si povedať, že po EQ som sa úplne, ale veľmi úplne opäť zaľúbila do skautingu. Objavila som jeho hlbšiu stránku, ukázal sa mi v takom svetle, v akom som ho ešte nikdy nevnímala. A stále mám otvorené ústa pri tom, keď si uvedomím, že nechápem, ako mohol niekto vymyslieť niečo tak perfektné, tak premyslené, tak úžasné. Určite poznáte ten pocit, keď prídete z akcie domov úplne nadšení, tak tiež som to zažívala, akurát, že to stále pretrváva, nech už sa na všetko pozriem najtriezvejšie ako viem.
A kto je ranger podľa mňa? Ten, ktorý ide dopredu a tým odovzdáva veľa oddielu, v ktorom je. A potom ide dopredu aj oddiel, teda každý jeden člen. A práve vtedy vodca vidí zmysel vo svojom vodcovaní. Lebo on sa spolieha práve na takýchto ľudí v oddiele ;-), lebo bez nich by to nešlo.

                                                                              VIKI Krutáková, 25.zbor Vodopád Žilina
Foto Equilibrium 2014

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára