štvrtok 11. apríla 2013

Bakalárska práca

Keby existovala skautská škola (tajná túžba mnohých :), aj tam by mali miesto maturitné, bakalárske či diplomové práce. Na tábore 2012 sme mali vlastnú Vysokú školu skautskú a len jediný rover došiel po písanie bakalárskej práce - Gummy. Na výber boli témy ako:
Skauting ako životný štýl
Skautský sľub - cieľ alebo zastávka?
 Skauting v meste a mimo mesta
 Čo so skautingom po strednej škole?
 Majú dospelí v skautingu svoje miesto?
 Treba ísť s dobou či zachovať starý skauting?

Skautský sľub! Mýtus alebo stála aktuálny cieľ mnohých mladých?
Zamyslime sa najprv nad slovom sľub. Je to len slovo? Nie! Je to vyslovenie záväznej vety alebo zaviazanie sa k nejakému skutku.
Skautský život je odlišný od „obyčajných“ smrteľníkov. Skaut je viazaný mnohými pravidlami a príkazmi, no aj napriek tomu cíti veľkú slobodu a voľnosť.  Skauting vychováva ľudí, ktorí duchovne, ale aj fyzicky rastú. Avšak dostanú sa po určitý bod a vtedy to príde. Dostanú sľub a majú na výber 2 cesty.
Pre jednu skupinku to znamená  úplný vrchol „kariéry“. Zastavia sa na jednom bode a nevedia alebo nechcú vedieť ako ísť ďalej. Niektorým toto štádium vyhovuje a ostanú stáť až dokonca. No iný rezignujú úplne.
No a potom máme druhú skupinku, pre ktorých skautský sľub znamená len prechodnú stanicu a pocit ubezpečenia, že sú na správnej ceste a že majú pokračovať v tom, čo robia. Skautský sľub pre nich znamená dočasný cieľ a poctu – česť.
A teraz ja. Keď som začala skautovať nevedela som si predstaviť, čo presne znamená  pojem „skautský sľub“. Postupne, keď som sa vyvíjala  a rástla som , skauting sa mi dostal pod kožu a po pár rozhovoroch som si začala utvárať názor na skautský sľub. Cítila som, že to bude silné puto, verila som, že vďaka sľubu budem skautkou navždy, aj keď nie vždy aktívnou členkou nejakého zboru...
Ale je pravda, že keď to jednej noci prišlo, bol to nielen skvelý zážitok, ale pocit naplnenia. V tej chvíli som si uvedomila jednu podstatnú vec – a síce, že za skauting sa hanbiť netreba. Takže ja môžem jednoznačne povedať, že pre mňa to bola zastávka a výzva pokračovať v svojom poslaní ďalej.                                                                                         Gummy



Všetkým maturantom, štátnicujúcim potiacim sa nad bakalárkami či diplomovkami prajem weľa trpezlivosti a sily. A pre ostatných len jedna otázka : Skautská škola - bláznovstvo či budúca realita? 

ihlička

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára